|
Кафедри Навчання Програми вступних випробувань Денне навчання Освітні програми Дисципліни та викладачі за програмами підготовки Каталоги вибіркових дісциплін Навчально-методичні комплекси дисциплін Заочне (дистанційне) навчання Аспірантура та докторантура Навчально-виховна робота Акредитація 076 магістр Навчальні курси Електронна бібліотека Типові форми з організації навчального процесу Студентські практики Міжнародна діяльність |
СпеціальностіСпеціальність «МАРКЕТИНГ» Маркетолог – сучасний економіст, найбільш затребуваний у країнах з ринковою економікою Якості професіонала в області маркетингу Нове покоління директорів з маркетингу відіграє центральну роль у виведенні організації на конкурентний рівень. Сучасний професіонал в області маркетингу повинний мати знання з багатьох суміжних наукових напрямків і видів практичної діяльності, бути гнучким політиком і тверезим аналітиком. Обов'язковими якостями професіонала є широкий кругозір економіста і підприємця, здатність приймати стратегічні рішення, керувати роботою творчих колективів, оцінювати соціальну етичність маркетингових проектів, інтегрувати інформаційно-аналітичні потоки, бути відмінним 'креативником', організатором рекламних і PR-кампаній, мати здатність постійно навчатися й навчати. Організація навчання Головна задача підготовки маркетологів у Харківському національному університеті імені В.Н. Каразіна – надання студентам достатньої кількості знань і навичок для подальшої бізнес- і наукової кар'єри. Крім отримання загальної гуманітарної й економічної освіти у сферах інформатики, комп'ютерних мереж і телекомунікацій, теорії економіки і фінансів, обліку й аудиту, маркетингу і менеджменту і т.п., студенти одержують знання й уміння в таких галузях: маркетингові дослідження; маркетингові політики товару, ціни, збуту і комунікацій; інфраструктура товарного ринку; логістика і товарознавство; ситуаційний аналіз; методи прийняття рішень і маркетингові ризики; економічна тектоніка і поведінка споживачів; стратегічний, фінансовий, кадровий, міжнародний і рекламний маркет-менеджмент; етика бізнесу і розвиток кар'єри. Відповідно до професійної спрямованості студенти спеціальності «Маркетинг» послідовно опановують комплекс сучасного програмно-інформаційного забезпечення через систему комп'ютерних спецпрактикумів: медіатехнології, е-бізнес, «Маркетинг-аналітик», багатомірний аналіз, маркет-логістика, SPSS і CRM-системи. На рівні магістра студенти одержують спеціалізацію з одного з чотирьох напрямків: 1) Аналітичний маркетинг – поглиблена підготовка по методиках прогнозування економічних кон’юнктур, моделюванню поведінки споживачів, комплексному використанню сучасних інформаційних систем і спеціалізованого комп'ютерного забезпечення маркетингового менеджменту; 2) Маркетингові комунікації – профільна підготовка з іміджелогії, PR-технологій, сучасних рекламних технологій, брендингу і соціально-політичного маркетингу; 3) Прикладний маркетинг – маркетинг-менеджмент у сферах економічної діяльності: ринок нерухомості, банківський маркетинг, комерційна логістика і ринок послуг; 4) Комерційна справа – підготовка включає модулі з комерційної діяльності посередників на товарному ринку, біржової справи, економіки й організації оптової і роздрібної торгівлі, зовнішньоекономічної діяльності і міжнародного торговельного права. Навчальним планом передбачене проходження ряду учбово-виробничих практик у системі майстер-класу на великих виробничих і торговельних підприємствах м. Харкова. Найважливіші професійні задачі і перспективи працевлаштування Маркетингова діяльність - різновид функцій у сфері виробничого і комерційного підприємництва: маркетингові дослідження, планування, організація і контроль маркетингу, товарна політика, збут, комунікації, ціноутворення, розробка стратегій і планів маркетингу, просування товарів, маркетингова розвідка, бенчмаркінг, рекламні і PR-кампанії та ін. Маркетинг-менеджмент – цілеспрямована координація і формування всіх заходів фірми, пов’язаних з ринковою діяльністю. Стратегічний маркетинг – процес розробки стратегічного комплексу, основних напрямків стратегічної політики фірми в області товару, цін, комунікацій, збуту, з урахуванням факторів мінливого маркетингового середовища. Маркетингові дослідження – процес пошуку, збору, обробки даних і підготовки інформації для прийняття стратегічних та оперативних рішень у системі підприємництва. Планування бізнесу – процес узгодження планів підприємства, маркетингового обґрунтування стратегій, спрямованих на зростання обсягу продажів і максимізації прибутку. Випускники економічного факультету Харківського національного університету спеціальності «Маркетинг» підготовлені для виконання не тільки загальноекономічних, але й специфічних функцій сучасних професіоналів в області маркетингу. Ними є : комерційні керівники і помічники керівників підприємств, організацій, установ та їхніх підрозділів; керівники відділів маркетингу і профільні маркетологи (зі збуту, досліджень, зовнішньоекономічної діяльності, PR, реклами і т.і.); маркетолог-аналітик (дослідник національного і міжнародного ринків і конкурентної стійкості підприємств); маркетолог-менеджер зі стратегічного й оперативного планування; комерційний, збутовий і виробничий логістик; фінансовий маркетолог; соціально-політичний маркетолог; мерчандайзер; супервайзер; промоутер; іміджмейкер; маркетинговий дизайнер; PR-технолог; маркетинг-аудитор; комерційні посередники та ін. Знайомство з кон’юнктурою ринку праці дасть Вам можливість переконатися у зростаючому попиті на фахівців-маркетологів. Умови прийому на спеціальність «Маркетинг» На перший курс спеціальності «Маркетинг» приймаються особи, що мають повну середню освіту. На місця держзамовлення (бюджетне фінансування) денного відділення приймаються громадяни України. На місця навчання за контрактом (фінансування фізичною або юридичною особою) на денне відділення приймаються громадяни України, СНД, інших країн. Вступні іспити – з математики (усно) і з української мови (диктант). Абітурієнти, що не пройшли по конкурсу на місця держзамовлення, можуть претендувати на навчання на контрактній основі. Термін навчання на денному відділенні: - освітньо-кваліфікаційний рівень «Бакалавр» – 4 роки, - освітньо-кваліфікаційний рівень «Магістр» – 1 рік (на базі освіти бакалавра). На заочному відділенні навчання проводиться по освітньо-кваліфікаційних рівнях: - «бакалавр» – 4 роки; - «спеціаліст» – 1 рік (на базі бакалавра-економіста); - «магістр» – 1,5 року (на базі бакалавра і спеціаліста-економіста); - «спеціаліст» і «магістр» за формою другої вищої освіти. Спеціальність “МЕНЕДЖМЕНТ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ” Менеджер із зовнішньоекономічної діяльності - інтегрований професіонал у сфері економіки, господарського управління і міжнародних відносин Якості фахівця в області менеджменту зовнішньоекономічної діяльності Сучасне покоління керівників із зовнішньоекономічній діяльності відіграє центральну роль у забезпеченні конкурентоспроможності організації в міжнародному середовищі. Професіонал в області менеджменту ЗЕД має оперативно і гнучко вирішувати проблеми ефективного виходу українських підприємств на зовнішній ринок. Це вимагає набуття знань, умінь і навичок з багатьох суміжних наукових напрямків і видів практичної діяльності – економіки, фінансів, маркетингу, менеджменту, міжнародних відносин, сучасних інформаційних технологій та професійного знання іноземних мов. Обов’язковими якостями фахівця є: широкий кругозір менеджера-економіста і підприємця; можливість керувати фінансовими, трудовими, матеріальними ресурсами суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності, приймати стратегічні рішення, організовувати працю, керувати в турбулентному середовищі, запроваджувати нововведення в бізнесі; здатність до ефективної комунікаційної взаємодії; прийняття соціально-етичної відповідальності за діяльність організації; здатність до засвоєння нових знань і самовдосконалення. Організація навчання Головна задача підготовки менеджерів зовнішньоекономічної діяльності – надання студентам достатньої кількості знань і навичок для подальшої міжнародної бізнес- і наукової кар’єри. Крім отримання загальної гуманітарної й економічної освіти у галузях інформатики, комп’ютерних мереж і телекомунікацій, теорії економіки і фінансів, обліку й аудита, маркетингу і менеджменту і т.і., студенти одержують знання й уміння в областях: зовнішньоекономічна діяльність підприємства (економіка, облік, ризики, інновації); міжнародні маркетинг, комерційна справа і торговельне посередництво, підприємницьке і міжнародне право; міжнародні економіка й організації, етика бізнесу і розвиток кар’єри. Навчальним планом передбачене проходження загальної виробничої економічної практики (з економіки підприємства, маркетингу, логістики і контролінгу) і комплексної практики за фахом (зовнішньоекономічна діяльність усіх суб’єктів ринкового господарювання). Відповідно до професійної спрямованості студенти спеціальності “Менеджмент ЗЕД” обов’язково одержують поглиблену комп’ютерну підготовку з використанням сучасного інформаційно-програмного забезпечення й досконало опановують, щонайменше, дві іноземні мови. Найважливіші професійні задачі Менеджмент – процес системного керування організаціями шляхом аналізу внутрішнього і зовнішнього середовища і прийняття адекватних управлінських рішень з метою ефективного розвитку бізнесу, задоволення суспільних потреб і одержання прибутку. Міжнародне підприємництво - зовнішньоекономічна діяльність суб’єктів господарювання у виробничій і посередницькій сферах з метою одержання прибутку. Зовнішньоекономічна діяльність підприємства – цілеспрямоване формування сукупності господарських, економічних, правових, фінансових відносин у сфері підприємницької діяльності між підприємствами України – суб’єктами ЗЕД і іноземними фірмами, як на території України, так і за її межами. Міжнародний маркетинг-менеджмент – процес координації всіх заходів організації, пов’язаних з економічною діяльністю на міжнародних ринках і спрямованих на формування комплексної стратегічної політики в сфері товару, цін, збуту і комунікацій. Розвиток міжнародних економічних відносин – практична діяльність по формуванню системи зв’язків національних економік різних країн, на основі міжнародного поділу праці в сферах: економічної спеціалізації й інтеграції; інвестицій і валютно-кредитних відносин; торгівлі, транспорту і послуг; трудової міграції; науково-технічних розробок. Працевлаштування випускників Концептуальними основами зростання попиту на фахівців з менеджменту зовнішньоекономічної діяльності на світовому ринку праці виступають модель інноваційного розвитку України і сучасні євроінтеграційні процеси. Подальше розширення політичного, економічного, науково-технічного міжнародного співробітництва вимагає залучення значного корпусу висококваліфікованих менеджерів. Освітня модель підготовки менеджерів ЗЕД, створена в Харківському національному університеті імені В.Н. Каразіна, дозволяє випускникам виконувати на національному і міжнародному рівнях велику кількість професійних робіт, основними з яких є: - менеджер із зовнішньоекономічних зв’язків; - менеджер з комерційної діяльності і керування підприємством; - менеджер з дослідження ринку і вивчення суспільної думки; - менеджер з добору, забезпечення і використання персоналу; - менеджер з надання послуг юридичним особам; - менеджер з інформації; - менеджер з логістики; - менеджер з реклами; - менеджер з торговельного посередництва; - керівники і помічники керівників підприємств, організацій, установ і їхніх підрозділів. Інтерес до випускників ХНУ за фахом «Менеджмент ЗЕД» підтверджений листами-заявками з багатьох підприємств і установ. Умови прийому на спеціальність «Менеджмент ЗЕД» На перший курс спеціальності «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності» приймаються особи, що мають повну середню освіту. На місця держзамовлення (бюджетне фінансування) денного відділення приймаються громадяни України. На місця навчання за контрактом (фінансування фізичною або юридичною особою) на денне відділення приймаються громадяни України, СНД, інших країн. Вступні іспити – з математики (усно) і з української мові (диктант). Абітурієнти, що не пройшли за конкурсом на місця держзамовлення, можуть претендувати на навчання на контрактній основі. Термін навчання на денному відділенні: - освітньо-кваліфікаційний рівень «Бакалавр» – 4 роки, - освітньо-кваліфікаційний рівень «Магістр» – 1 рік (на базі освіти бакалавра з менеджменту). |
Економічний факультет м. Харків, вул. Мироносицька, 1 |
Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна |